Jdi na obsah Jdi na menu
Reklama
Založte webové stránky zdarma - eStránky.cz
 


Fischer Air

Fischer Air
 

Fischer Air

Zakladatel letecké společnosti Fischer Air byl Václav Fischer, vlastník stejnojmenné české cestovní kanceláře, která letecké zájezdy již od začátku svého působení nabízela.

Hned od zahájení provozu Fischer kladl značný důraz na dodržování západoevropských standardů, což se zpočátku velice dařilo. Sázel zejména na moderní letadla zahraničních charterových společností. Část letů pro Fischerovu cestovní kancelář zajišťovaly i České aerolinie. Díky rychlé expanzi cestovní kanceláře se stalo logickým krokem založení vlastní letecké společnosti Fischer Air, která by většinu potřebné letecké přepravy zajišťovala.

Boeing 737-36N, Fischer Air

Aerolinie Fischer Air byla založena 26. července 1996. Ještě tentýž rok objednal Václav Fischer přímo u Boeingu dva nové stroje 737–300 v konfiguraci pro 148 cestujících. První 737–33A (reg. OK-FAN, výr. č. 27469/2864, první let 7. 3. 1997) přistál na ruzyňském letišti 10. dubna 1997, 28. dubna přiletěl i druhý Boeing 737-33A (reg. OK-FUN, výr. č. 27910/2873, první let 28. 3. 1997).

První komerční let společnosti se uskutečnil 30. dubna, kdy letoun OK-FAN dopravil první turisty na ostrov Palma de Mallorca. Ostatně tento ostrov se stal jedním z nejdůležitějších letovisek v programu cestovní kanceláře. Druhý Boeing 737 uskutečnil svůj první komerční let následující den, kdy letěl z Brna do Heraklionu. Handling pro Fischer Air zpočátku zajišťovala firma Czech Ogden Airhandling, od letní sezóny 2000 začaly odbavovat lety Fischer Air České aerolinie. Třetí Boeing 737–36N (reg. OK-FIT, výr. č. 28590/3097, první let 30. 1. 1999) byl dodán 15. března 1999. Ten se vydal na svůj první let s cestujícími 2. dubna, když je přepravil z Prahy do Říma.

Boeing 737-33A, Fischer Air

Převážnou část cestujících společnost přepravovala během letní sezóny, v zimní sezóně se provoz obvykle omezoval na Baleáry, Kanárské ostrovy a několik dalších destinací. Většina nalétávaných destinací byla prázdninová místa v oblasti Středozemního moře. Nejdelší let trval téměř pět hodin a směřoval na ostrov Tenerife. Na letech do Egypta, Maroka a na Kanárské ostrovy společnost nabízela vedle základní třídy Fun Class i vyšší třídu Fischer Superior Class. Pro cestující této třídy byla připravena oddělená kabina v přední části letadla.

V roce 2005 byla společnost přejmenována na Charter Air, aby nedocházelo k záměně s její novou dceřinou společností Fischer Air Polska. Jenže společnost Charter Air se potýkala s finančními problémy. Nedlouho po svém přejmenování proto zkrachovala.