V Indonésii sjel Boeing 737 z dráhy
13. 4. 2010
„Sjel z ranveje a částí trupu skončil v řece,“ popsal nehodu generální ředitel civilního letectví Bhakti Singayuda. Přední část s kokpitem se odlomila a zbytek stroje až po ocasní část skončil v mělké řece nebo kanálu vzdáleném 200 až 700 metrů od konce ranveje.
Za nehodu podle něj mohl především silný déšť a mlha. Boeing 737-300 indonéské letecké společnosti Merpati letící z nedalekého Sorongu dostal na mokré ranveji v Manokwari smyk.
"103 cestující a 6 členů posádky jsou naživu. Někteří jsou zraněni a byli převezeni do nemocnice," dodal Singajuda. Zraněných nakonec bylo 73. Utrpěli většinou zlomeniny končetin a úrazy hlavy.
Indonésie, kterou tvoří asi 6 000 obydlených ostrovů, je do značné míry závislá na letecké dopravě, jež mezi jednotlivými místy zajišťuje spojení. Bezpečnost letecké dopravy je tam ale jedna z nejhorších na světě. Evropská unie dala v červenci 2007 všech 51 indonéských leteckých společností na "černou listinu", která jim zakazuje přistávat na letištích v 27 zemích EU. V červenci 2009 byly z tohoto seznamu vyjmuty čtyři indonéské společnosti včetně národního leteckého přepravce Garuda.
Za nehodu podle něj mohl především silný déšť a mlha. Boeing 737-300 indonéské letecké společnosti Merpati letící z nedalekého Sorongu dostal na mokré ranveji v Manokwari smyk.
"103 cestující a 6 členů posádky jsou naživu. Někteří jsou zraněni a byli převezeni do nemocnice," dodal Singajuda. Zraněných nakonec bylo 73. Utrpěli většinou zlomeniny končetin a úrazy hlavy.
Indonésie, kterou tvoří asi 6 000 obydlených ostrovů, je do značné míry závislá na letecké dopravě, jež mezi jednotlivými místy zajišťuje spojení. Bezpečnost letecké dopravy je tam ale jedna z nejhorších na světě. Evropská unie dala v červenci 2007 všech 51 indonéských leteckých společností na "černou listinu", která jim zakazuje přistávat na letištích v 27 zemích EU. V červenci 2009 byly z tohoto seznamu vyjmuty čtyři indonéské společnosti včetně národního leteckého přepravce Garuda.